ActualitateBotoșaniEvenimentePoliticăPolitică

Costel Șoptică: ” Vrem și putem! Nu promitem, ci facem!”

Scântei la întâlnirea cu șefa cea mare a drumurilor: Ne trezim pe 23 decembrie / Nu se mai termină nici într-o sută de ani drumul ăsta

 ” Vrem și putem ! Nu promitem, ci facem !
Nu a fost o vizită de  curtoazie, ci una care a însemnat  grăbirea_procedurilor_de_începere_a_lucrărilor la cele două investiții majore pentru Botoșani, respectiv modernizare drumului național  Botoșani-Tg Frumos și drumului național Botoșani-Ștefănești.
În urma discuțiilor aplicate cu reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră și cu constructorii, de aceea am insistat să existe o colaborare cât mai eficientă pentru obținerea autorizațiilor în așa fel încât să vedem cât mai curat utilajele pe drumuri.
Faptul că șefii drumurilor sunt la curent cu tot ceea ce înseamnă infrastuctura rutieră din județul Botoșani, lăsată de izbeliște de guvernarea PSD, ne dă speranța  că  lobby-ul pe care îl vom face în continuare la nivel ministerial va aduce și alte investiții  pe rețeaua de drumuri din Județul  Botoșani  ! ” declară senatorul Costel Șoptică.

Discuțiile pe seama investițiilor care se derulează, sau mai bine spus se tot așteaptă să se desfășoare și în această parte de țară, au fost cât se poate de aprinse.

Mariana Ioniță, directorul general al CNAIR, a venit la Botoșani însoțită de șefii Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași și cei de la Secția de Drumuri Naționale (SDN) Botoșani.

Senatorul Costel Șoptică, la inițiativă căruia s-a organizat întrunirea și deputatul Cristian Achiței au dorit să afle din gura ”primului drumar al țării” când încep efectiv lucrările la cele două mari investiții rutiere: drumurile Botoșani – Târgu-Frumos și Botoșani – Ștefănești.

Senatorul a cerut împărțirea în sectoare și demararea mai rapidă a investițiilor .

Situația cu drumul Botoșani – Ștefănești este asemănătoare. Pe 22 iunie s-a dat ordinul de începere a proiectării, care potrivit contractului se va întinde pe șase luni, ceea ce înseamnă că lucrările propriu-zise ar trebui să înceapă abia pe 23 decembrie, cu două zile înaintea Crăciunului.

Practic, nu s-ar mai face efectiv ceva în 2020. Termenul de execuție ar fi de doi ani și dacă s-ar respecta drumul Botoșani – Ștefănești ar fi gata undeva în ianuarie 2023.

Senatorul liberal a considerat inacceptabilă o asemenea abordare a investiției și a solicitat pornirea lucrărilor cel târziu în luna septembrie.

”Nu se poate mai repede? Nu suntem toți drumari aici, dar am înțeles un lucru foarte clar: că se poate realiza o sectorizare și putem avea o abordare mult mai aplicată. Pentru că altfel putem discuta despre un tronson întreg și atunci ne trezim pe 23 decembrie. Sau putem face o sectorizare și atunci pe două sectoare sau trei să înceapă lucrările”,

Costel Șoptică, senator.

Ca atare, liderul PNL a solicitat împărțirea șoselei pe mai multe tronsoane astfel încât să se poată trece la treabă cel mai târziu în prima lună de toamnă și nici într-un caz abia în decembrie.

Iar Dorina Tiron, șefa echipei de consultanță a DRDP Iași pentru Botoșani – Ștefănești a acceptat că în trei luni pot începe lucrările pe un sector de șosea.

Arată mai mult

Articole similare

Back to top button

Adblock detectat

Vă rugăm să dezactivați programul ad-block pentru a beneficia la maxim de experiența utilizării siteului nostru. Vă mulțumim!